Jméno italské společnosti Bisazza S.p.A. je téměř synonymem luxusní mozaiky. Její sortiment je ale mnohem širší, zahrnuje i koupelnové vybavení a stále rozšiřuje svůj sortiment, nové jsou například cementové dlažby, pouští se ale i do trochu překvapivých materiálů, jimiž jsou dřevěné podlahoviny. Na minulost i aktuální směřování firmy jsme se zeptali ředitelky komunikace Roselly Bisazza.
Mohla byste krátce představit historii a současnost vaší společnost?
Společnost založená mým otcem Renatem Bisazzou roku 1956 v Alte u Vicenzy v severní Itálii je jedním z předních výrobců skleněných mozaik pro vnitřní i venkovní výzdobu. Během několika uplynulých let jsme rozšířili naši nabídku dekorací o nové materiály vyrobené postupy kombinujícími hodnotu designu s šarmem řemeslné dovednosti. Naše hlavní obchody se nacházejí v Londýně, Milánu, New Yorku a Paříži a máme 2800 místních prodejců po celém světě.
Naší strategií je nabízet široký sortiment luxusních dekorací vhodných pro všechny obytné i venkovní prostory – vyjádření jedinečného stylu, který spojuje současný vkus s tradičním kombinováním módních a designových prvků.
Čím se mozaiky Bisazza odlišují od běžné produkce?
Již více než dvacet pět let spolupracujeme s mezinárodně uznávanými designéry a jsme referenčním bodem ve světě designu. Tito designéři dodávají výrobkům přidanou hodnotu, takže se stávají jedinečnými a nenapodobitelnými kusy.
Můžete některé z nich jmenovat? Jak si je vybíráte a jaké jsou nejnovější kolekce?
Vždy jsme se zajímali o práci s novými talenty i s dobře známými designéry a vždy jsme je nechávali volně interpretovat naše výrobky. Výsledkem této spolupráce je rozsáhlá kolekce vzorů, ale i instalací a uměleckých děl, jež vyjadřují jedinečnou kreativitu jednotlivých designérů a osobitý styl Bisazza. S nejnovější kolekcí barevné sanity Bagno navrženou Indiou Mahdavi společnost představuje nový koncept hravé koupelny, protože běžnou koupelnu mění na přívětivé místo plné humoru.
Jak se v současné době mozaikám daří? Jak jsou oblíbené a liší se to v různých zemích?
Ano, samozřejmě. Proto vždy navrhujeme mnoho kolekcí vyjadřujících rozličné kreativní jazyky, od tradičního stylu až po moderní. Díky tomu Bisazza vyhovuje vkusu zákazníků na celém světě.
Nabídku jste rozšířili o cementové dlaždice. Kdy se tak stalo a proč jste se k tomu rozhodli?
V posledních několika letech jsme uvedli nové kolekce z jiných materiálů, například Cementiles. V této kolekci společnost spojuje designovou hodnotu s přitažlivostí řemeslné dovednosti a rozšiřuje své portfolio interiérové výzdoby pro soukromé domy i veřejné prostory.
Jaký je sortiment těchto dlaždic, čím jsou výjimečné?
Vyrábějí se pouze ručně a jsou k dostání ve dvou velikostech – čtverec 20 x 20 cm nebo šestiúhelník 20 x 23 cm –, každá dlaždice je jedinečná. Pečlivé řemeslné zpracování dodává kolekci přitažlivost a osobitost, což zahrnuje bohatou paletu barev a bohatost moderních i tradičních grafických motivů propůjčujících výrobkům výraznou, moderní expresivní identitu.
Máte také originální kolekci dřevěných podlahovin. Můžete ji představit?
Bisazza představuje ve svém oboru vrchol, je synonymem luxusu a originality. Přišlo nám zajímavé vstoupit i do segmentu dřevěných podlahovin, což je v dnešní době opět luxusní materiál, a díky spolupráci s osvědčenými designéry jsme vytvořili řadu unikátních kolekcí. Jednotlivé dílce se dají různě sestavovat, podobně jako mozaiky, a umožňují architektům uplatnit hravost a kreativitu. Dřevěné podlahoviny pod značkou WOOD navrhovali slavní tvůrci, jako je Studio Job, Edward van Vliet a Kiki Van Eijk, kteří vytvořili kolekce, v nichž jsou dřevěné dílce interpretovány zcela osobitě a nově, tak abychom dodali hodnotu veřejným i soukromým prostorám a současně se drželi dekorativních postupů mozaikového umění.
2 foto dřevěné – Wood – z Podlah
Děkuji za rozhovor.
Jana Komárková
Foto: archiv Bisazza S.p.A.