Opravy laku, ať už lakování celých dílů, nebo opravy větších či menších šrámů, patří mezi nejnákladnější opravy, které můžete na svém automobilu provádět. K hlavním důvodům patří časová náročnost práce, ale i čištění použitých nástrojů a cena materiálů. Nad tím, jestli by se to nedalo dělat i jinak, se před lety zamyslelo vývojové oddělení společnosti PETER KWASNY a přišlo s konceptem sprejového systému SprayMax určeného pro profesionální užití v lakovnách právě pro drobné opravy.
Revoluční spreje technologie SprayMax jsou navrženy tak, aby zjednodušily, zrychlily a zlevnily práci při opravách malých poškození laku u dopravních prostředků.
Oprava laku se spreji z produktové řady SprayMax, vrstva po vrstvě
Možná nejdůležitější fází pro výsledek opravy je příprava podkladu. Pokud bude špinavý, mastný, s částečkami prachu, vše se může projevit na finálním nástřiku. Jakákoliv nepřesnost podkladu se projeví i na povrchu. Pro přípravu podkladu, efektivní odstranění silikonu, mastnoty, oleje, vosku, špíny od dehtu, sazí, redukci elektrostatického efektu nabízejí produkty SprayMax odstraňovač silikonu a nečistot vhodný pro syntetické barvy, případně silikonový odstraňovač pro barvy na vodní bázi.
Holý a očištěný povrch je třeba ošetřit vhodnou základovou barvou, v případě kovů antikorozním základem. V rámci úspory nákladů je možné použít základový plnič, který kombinuje vlastnosti základové barvy jako antikorozní ochrany a vylepšení přilnavosti vrchní barvy a vlastnosti plniče.
Na vrstvu základové barvy musí po jejím zaschnutí přijít stříkací tmel, který vyrovná větší nerovnosti podkladu, případně nerovnosti mezi podkladem a karosářským tmelem. Po zaschnutí je třeba vrstvu stříkacího tmelu zbrousit do hladkého povrchu.
Plnič se používá pro nanesení brousitelné vrstvy na podklad, aby bylo dosaženo dokonalého povrchu vhodného pro nástřik vrchními laky. Systém SprayMax nabízí nejen plniče a brusné plniče, ale i kontrolní černou barvu pro ověření kvality broušení před nástřikem vrchní barvou.
Systém SprayMax nabízí některé nejžádanější odstíny vrchních barev používaných v automotive průmyslu ve spreji. To vše pro usnadnění, urychlení, ale hlavně pro zlevnění oprav drobných poškození bez nutnosti lakovat celý díl. Zákazník si nemusí zoufat, ani když jeho požadovaný odstín není ve standardní nabídce. Díky širokému sortimentu 1K a 2K předplněných sprejů je možné do spreje naplnit barvu prakticky jakéhokoliv potřebného odstínu.
Bezbarvé laky zvyšují odolnost vrchní barvy, chrání před povětrnostními vlivy i slunečním zářením. V rámci sortimentu SprayMax jsou k dispozici nejen laky lesklé a matné, ale i superlesklé, přístřikové laky a přístřiková ředidla pro hladký přechod mezi starým a novým nástřikem bezbarvého laku.
Posledním pilířem sortimentu SprayMax jsou speciální spreje. Kromě jmenovaných kontrolních a přístřikových nabízí systém SprayMax například 2K bezbarvý lak na opravu světlometů, strukturovací barvu na plast pro imitaci struktury interiérových plastů v automobilech. Systém SprayMax je jednička na trhu v sortimentu sprejů pro profesionální použití. Kompletní nabídku naleznete v katalogu sprejů společnosti mako color.