Klaviatura barev architekta Le Corbusiera. 63 barev z kolekce Les Couleurs.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Le Corbusier je bezpochyby průkopníkem moderní architektury. Barevné schéma budov považoval za zásadní. Na počátku 30. let 20. století začal klást důraz na kombinace barev na základě svého vnitřního porozumění okolnímu světu. V roce 1931 definoval paletu 43 architektonicky relevantních barev, rozdělených do 12 atmosfér. Roku 1959 pak paletu rozšířil o dalších 20 barev, dynamických a jasných. Kompletní kolekce barev byla nazvána Les Couleurs.

Le Corbusierův výběr barev byl čistě subjektivní. Vybíral odstíny z přírody a ty s historickým, uměleckým nebo souvisejícím kontextem. Vytvořil tak dvě nadčasové, jedinečné barevné palety, které neztratily nic ze svého šarmu a energie a jsou využívány již po několik desetiletí. Každá z barev obsažená ve dvou definovaných paletách je kombinovatelná s ostatními. Jeho „Polychromie architektury“ je stále praktickou pomůckou pro mnoho architektů a designérů.

Výrobky společnosti Döllken Profiles se výrazně prosazují právě na poli moderní architektury posledních let, k čemuž přispívají i vynikající reference produktů ze série CUBU ve všech výškách. Společnost se rozhodla rozšířit svoji nabídku o novou kolekci lišt vrcholného barevného designu. Její soklové lišty s HDF jádrem jsou k dispozici v 63 nových barvách z kolekce Les Couleurs® vytvořené Le Corbusierem, a přinášejí tak potenciál k ozvláštnění interiéru a vytvoření osobitého, originálního vzhledu a atmosféry.

Le Corbusier navrhl mnoho budov, z nichž 17 je považováno za světové kulturní dědictví. Za jakési shrnutí jeho vnímání barev může být považován interiér vily La Roche v Paříži, kterou navrhl se svým bratrancem Pierrem Jeanneretem mezi lety 1923–1925 pro Raoula La Rocheho, švýcarského bankéře a sběratele avantgardního umění. Stavba je dnes ve vlastnictví nadace Le Corbusier a je zpřístupněna návštěvníkům.

Přečtěte si:  TKNG – schodové hrany nové generace

www.doellken-profiles.com/cz/

Share.

About Author

Comments are closed.